Wuzz aapp?

Vaknade imorse av Neos rara stämma runt 7:30. Han ville faktiskt titta på tv så jag sparkade igång den och entrade bingen igen. Somnade om så jäkla skönt och fick i alla fall sova en sund.

Idag målade jag sista helvetet av taket och betsade bjälkjävlarna! Så nu är det "bara" väggarna kvar med allt vad det innebär - spackling, slipning, välja tapet eller målarfärg medelst applicering osv osv osv. Sen, efter allt det, så ska trappen slipas och målas.

Frugan har ränt runt som ett torrt skin och varit jäkligt verksamt. Hon har fått mina små insatser att te sig väldigt bleka i jämförelse. När det vankades lunch för mig och mina addepter så dök Johan med children upp. Vi åt och sedan efter en stund så skickade vi ut barnen - om än mot vissa protester. Och ute var de tills mina göranden och havanden var över.
Sedan satte jag barnen på varsin cykeln för att styra våra viljor mot BSK.

Väl där så fick barnen leka lite bland gungor och klätterställningar innan vi än en gång avverkade tarzan-stigen. Efter att vi alla med bravur tagit oss igenom och förbi alla hinder och klättrat vart berg och promenerat var dal så var vi tillbaka på BSK.
Vi delade upp oss i två lag och spelade fotboll. Men det märktes snabbt att timmarna ute i det friska höstvädret hade satt sina spår i de små barnens tålamod och ork. Och eftersom doften av nylagad husmanskost kunde skönjas ända ner till oss på fotbollsplanen så tog vi det gemensamma beslutet att vända hem.

Middagen var snabbt överstökat - underbart är kort, brukar man väl säga? Och eftersom vi skulle låna en film av Carola och det vackra vädret hade väckt mina motorcykellustar så tog jag mig en åktur.

Medan barnen tittat på tv och myst med en chipsskål i famnen så har jag och A tittat på Båtsman - The Dark Knight som vi lånade.

Nu är det bara tomten som är vaken!

Kommentarer
Postat av: Fii´kii

Båtsman är riktigt bra! Åtminstone första!

2008-09-15 @ 17:09:15
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0