Ja det var jag!

Om ni av en händelse satt inne på Sundsvalls.nu´s hemsida och deras webkamera och runt 12:30 fick se ett eckipage, innehållandes ett stycke cykel och ett stycke tjock-kropp, i nederkant som kom glidandes på sidan i nästan löjligt låg fart så var det jag.

Jag hade lånat cykel på jobbet för at hinna snabbare till gymet på min friskvårdstimme. I höjd med Lindex så skulle jag göra en lugn sväng över torget men gatustenarna som ligger över hela storgatan och den förädiska kylan hade helt andra planer.

Precis som Pekka som svänge men inte vägen så vräktes min blekfeta kropp åt sidan i samma hstighet som cykelns fram- och bakhjul gled åt andra hållet. Jag hör hur folk skriker när de ser vad som händer och jag förbereder mig på det värsta.

Men det kommer aldrig någon smäll utan plötsligt ligger jag i exakt samma ställning, med cykeln mellan benen, och glider över gatan. Inte förrän vid den lilla kiosken får jag stopp och folk ropar till höger och vänster och i paritet med deras "flockrop" stiger skammen. Ni som känner mig vet att jag sällan skäms.

När jag fått stopp kommer det fram fyra ungdomar (två vänliga tjejer och två lika vänliga killar) som frågar hur det gick. Som svar på frågan sa jag bara;

- Jag är tjock så det gjorde inge´ ont.

Jag menade att jag var tjockt klädd... Men jag for iallafall inte med osanning :-D

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahaha, underbart...min lilla tjockis...:)

2009-12-03 @ 14:28:04
URL: http://anscheklick.blogspot.com
Postat av: Fii´kii

Ja...jag sitter och tokskrattar som ett fån. :D Som Angelica säger. Underbart! Inte på något sätt att jag är skadeglad. Det är bara så kul (som dock säkert någon annan skulle undra varför i helvete jag tycker att denna incident är så kul). :D



Min välbyggde bror :)

2009-12-03 @ 18:08:21
URL: http://booyakasha.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahaha.. hade jag varit där... hade jag troligast inte slutat skratta.. någonsin :D

Älskar jhu sånt!!!

Underbar kommentar och så härlig början på min morgon! Trevlig helg på er!!

2009-12-04 @ 08:20:04
URL: http://saltaguldets.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0