Jag vill också ha möjligheten...

Det kanske inte är alla som har hunnit höra nyheten eller ens är intresserad av den men nu är det bestämt att det ska gälla samma regler vid sjöonykterhet, d v s samma krav när man kör båt som när man kör bil.

Nu får man ha max 0,2 promille alkohol i blodet när man kör båt. MEN! Det gäller bara båtar som är över 10 meter och/eller går snabbare än 15 knop. Nu skulle man i och för sig kunna hurra för att pöbeln för en gångs skull
blivit possitivt förfördelad - det är väl inte många svenssons som har råd med en 10 meter lång båt?!

Men mobben vill väl kunna peka ännu mer finger på böbeln.... men vänta nu... varför svänger jag mig med ord jag inte behärskar och låter som en bibliotekarie från 1700-talet?

Tillbaka till ämnet och en förklaring till rubriken.
Varför finns inte dessa regler i vanlig fordonstrafik? Om jag en vanligt måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag eller lördag (för på söndagarna dricker jag aldrig numer) vill åka till någon bekant eller gå på lokal och dricka en liten öl... eller ja, ett par stora stark. Okej! Dricka en jävla massa shots också och sedan inte vill gynna de lokala
taxifirmorna utan kunna styra Skammen hemåt så vill jag kunna göra det.

Reglerna borde gälla bilar, bussar, motorcyklar, lastbilar och lastmaskiner som är kortare än 5 meter eller körs långsammare än 150 km/h. Och Skammen toppar väl 120 km/h så det borde vara lugnt.

Jag vill också ha möjligheten att köra ihjäl folk på ett lagligt sätt och sedan komma undan med att det beror på fysiska omständigheter som skymd sikt, dimma osv.

Jag säger inte att jag skulle ta den - men jag vill också ha möjligheten...

Dessutom - tänk på vad det sänder för signaler med en sån här bestämmelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0