Oj oj oj

Vilken helg! Saker som händer, händer, hela tiden!

Fredagens kväll visade sig sätta standarden för helgen. Jag var på ICA Maxi för att handla dels för middagen men också för helgen. Där kunde jag gå, typ, fem meter innan jag träffade första bekanta nunan och så fortgick det under hela tiden jag var där för att handla två påsar med mat. jag tror jag var där i över en timme.
Och jag som är så fåordig...

I lördags var jag med den jag tror är min nuvarande "träningsbästis" Jonas på S.A.K. för lite armträning. Ja, Jonas är en jävla fin människa på många sätt men i träningslokalen så överglänser hans fysiska storslagenhet även hans karisma.

Jag tycker att jag kan prestera ganska bra i styrka, om man jämför mot medel-Svensson, men Jonas nästan vet inga begränsningar. Närvi tränade med hantlar, ni vet när man står och kör en arm i taget, så använda han redskap, s k dragremmar, för att träna när han hade 25-kiloshantlar. Men redskapen kastade han när han tränade på 32,5 kiloshantlarna. Ingen kanske är intresserad, men jag tycker det är storslaget. Dessutom gör han INGET väsen av det. Han har råd att vara skrytdsam på många sätt.

Efter att ha kommit hem så gick jag ut i garaget för att måla lite. Sedan dröjde det inte många timmar innan jag och barnen åkte in till stan för att se på Railstyle-tävlingen som ägde rum där.

Framför allt Nova tyckte det var jättekul att se på det:


Och i pausen hann vi med lite stros på stan för att reka julklappar och hinna med en fika.
och där, mitt i vimlet, satt självaste Julius. Och ingetstans hade barnen att ta vägen. Jag såg hur deras små själar vred sig mellan förtvivlan och glädje när han sträckte fram en korg och ville bjuda på godis.

Men han hade i alla fall inga läskiga ögon


Vi syrde kosan mot mor- och farföräldrarna för att sedan gå till Sara för hennes 30-årsskiva. vi hade riktigt trevligt och kvällen slutade runt midnatt.

I söndags varvade vi julmys med målning och diverse idrottsaktiviteter för barnen.

Trots späckat schema så har dte varit en riktigt bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0