Varats alla måsten

"I dag ska jag bara vara!"

Hur många gånger har du tänkt så? Bara att få ta en dag, en helg eller en vecka att bara "vara".
Det låter ju alldeles underbart att bara låta tiden föra en genom dagen och känna lugnet.

Men under tiden som man bara "är" så finns det ändå ett par "måsten" som bör utföras kontinuerligt. Vi har ju ett par basala behov som är svåra att bortse ifrån. Andas.... är inte ett av de jag tänker skriva om.

Däremot så behöver vi äta. Vissa mer än andra, ingen nämnd ingen glömd. Och maten ska tillagas, flera gånger om dagen dessutom. Vi bör även dricka och utföra ej specifiserade toalettritualer.

Utöver det så bör många av oss som jag kallar "vi" se efter flocken och tillgodose deras behov.

Och om man inte koncentrerar sig tillräckligt på att bara "vara" så kan ens sinne göra sådana fluktuationer att man "helt och plötsligt" ägnar sig åt hushållssysslor i form av damsugning, gräsklippnig eller andra mer eller mindre krävande sysslor.

Dessa sysslor kan lätt bli till "måsten" även om avsiktet inte var det från början. Det som var tänkt att bli "ett trevligt tidsfördriv förenat med nytta" har nu blivit ditt varas värsta fiende.

Men nu ska jag inte förstöra ditt nästa tillfälle av vara utan bara varna dig för eventuella hinder.

Nu är det bara tre och en halv dag kvar innan jag går på semester. Jag vet inte vad du gör eller vad du ska göra...
Men jag ska nog mest bara vara!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahaha...din lilla ordbajsare! Bra skrivet dock!



Puss

2009-06-30 @ 12:50:47
URL: http://anscheklick.blogg.se/
Postat av: Fii´kii

Det är gött att bara vara. :)

2009-06-30 @ 16:15:14
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0