Freitag mach frei!

Ja som jag gav en liten hint om i fredags så blev det fredagsmys på tu man hand med lilla frugan, the Mrs, Gumman, flamman, käringa. Vi var på Tandoori House efter jobbet och avnjöt en underbar middag i form av sprakande upplägningsfat och brännande het kyckling.

Det är faan den godaste maträtt jag ätit - Madrassgryta!


Angelicas Tikka Misala


Efter en relativt snabbt avklarad middag med caaaaandles och wine så rusade vi i det regnruskiga vädret upp till Filmstaden för att avnjuta 2h och 38 min effektkavalkad i form av katastroffilm a la Roland Emmerich.

Klart sevärd film allra helst om man är en effekt-junkie. Men man kan inte låta bli att fundera hur nästa katastroffilm kommer se ut. Jag menar, värre än så här blir det inte om man inte ska se till att spränga hela jordklotet och tvingas bygga rymdfärjor som ska ta de sista överlevande människorna till en avlägsen planet
för att börja konsumera den planetens tillgångar.

Och det var aningens håglös som man stundtals satt och tittade på den. Hur skulle man själv betee sig vid tids ände?

Så apropå katastrof... den får 4 av 5


Efter avslutad film så åkte vi hem och tog en månskenspromenad med Atlas. Ja... man såg ju inte månen för alla moln men vi kunde föreställa oss hur det skulle vara.

Kvällen i det hela taget får högsta betyg. God mat, bra film och några av våra bästaste Vänner!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha. Söta katter.

2009-12-08 @ 23:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0