Reis McMuffin

Imorgon ska jag dra mitt strå till stacken för trivsel och umgänge på jobbet. Den veckovisa fredagsfikan närmar sig och jag brukar ha som mål att baka något själv. Det är ju så mycket roligare när folk har med sig nåt som de lagt ner lite tid och eftertanke på.

Med en skaplig prestationsångest efter förra gången, som i o f sig var rätt länge sedan, då jag bakade en slags kladdkaka med kokostäcke som folket än idag pratar varmt om så tog jag hjälp av proffesionella händer.

Tjaaa... jag låter bilderna tala för sig själv. Nu när de snart har svalnat så ska jag bara smaka och låta familjens mest kräsna smaklökar göra ett utlåtande. Jag återkommer...


Självklart! Det som kan slickas rent ska slickas rent!

Resultatet (bildmässigt):


Inte så fluffiga som de ska vara. Det kan bero på att fettmängden är för hög eller att jag inte hade så mycket smet i formarna. Oavsett smakmässigt resultat så hade vi en trevlig stund tillsammans och det var så skönt att slippa TV å allt.

Kommentarer
Postat av: Fii´kii

Ser smaskens ut! :D



Kul att du börjat skriva lite igen. Du har den absolut roligaste bloggen att läsa. Min ligger i lä :D



Ha det

2009-11-20 @ 22:28:38
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0